hpfs: remember free space
authorMikulas Patocka <mikulas@artax.karlin.mff.cuni.cz>
Tue, 28 Jan 2014 23:10:44 +0000 (00:10 +0100)
committerLinus Torvalds <torvalds@linux-foundation.org>
Mon, 3 Feb 2014 00:24:07 +0000 (16:24 -0800)
commit2cbe5c76fc5e38e9af4b709593146e4b8272b69e
treede283447508e3d0ef3645f65f5adb5f9becdaf30
parent602456bf169926d331246de9cc5593b962cea0dc
hpfs: remember free space

Previously, hpfs scanned all bitmaps each time the user asked for free
space using statfs.  This patch changes it so that hpfs scans the
bitmaps only once, remembes the free space and on next invocation of
statfs it returns the value instantly.

New versions of wine are hammering on the statfs syscall very heavily,
making some games unplayable when they're stored on hpfs, with load
times in minutes.

This should be backported to the stable kernels because it fixes
user-visible problem (excessive level load times in wine).

Signed-off-by: Mikulas Patocka <mikulas@artax.karlin.mff.cuni.cz>
Cc: stable@vger.kernel.org
Signed-off-by: Linus Torvalds <torvalds@linux-foundation.org>
fs/hpfs/alloc.c
fs/hpfs/hpfs_fn.h
fs/hpfs/super.c